ABOUT ME ● The art of making nonsense!













(IT)
Sono nato ad Asolo, piccolo borgo in provincia di Treviso, il 29 Giugno 1979. 
Mi sono diplomato presso l’Istituto Statale d’Arte “M. Fanoli” di Cittadella, Padova.
Il mio universo artistico si nutre di disegno contemporaneo, fumetti indipendenti, nonsense, surrealismo, pop art, fluxus, blotter art e street photography, influenze che mescolo attraverso vari formati, materiali e tecniche (pittura acrilica, inchiostro e collage).
Negli anni ho pubblicato diverse fanzine illustrate e photozine con editori italiani e inglesi.
Ho esposto i miei lavori in Italia, Stati Uniti e Messico.
Nel 2020 diventa ufficialmente "Ambasciatore Eolico" presso il Museo della Bora di Trieste.

(EN)
Nicola Stradiotto is an Italian illustrator and photographer, graduated from the I.S.A. “M. Fanoli” School of Arts in Cittadella, near Padova.
His artistic universe is nourished by contemporary drawing, independent comics, nonsense, surrealism, pop art, fluxus, blotter art and street photography, influences he mixes through various formats, materials and techniques (acrylic paint, ink and collage).
He also produces illustrated zines and photozines. His work has been exhibited in Italy, Mexico and USA, and has been published by several Italian and English publishers.